AB Ülkelerinde Kamu Televizyonları ve Radyoları En Güvenilir Haber Kaynağıdır
Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde yaşayanların habere erişimde en güvenilir kaynağının kamu televizyonları ve radyoları ile bunların internet yayınları olduğu bildirildi.
Avrupa Parlamentosu’nun AB çapında gerçekleştirdiği medya alışkanlıkları araştırmasının sonuçları açıklandı.
Buna göre katılımcıların yüzde 71’inin habere ulaşmak için en çok kullandığı kanal televizyon oldu. Televizyonu yüzde 42 ile internet üzerinden yayın yapan haber platformları, yüzde 37 ile radyo ve yüzde 37 ile sosyal medya platformları takip etti. Katılımcıların yüzde 21’i yazılı basından bahsetti.
Haberlere ulaşmak için sosyal medya platformlarını kullananların payı geçen yıla göre 11 puan arttı. Mesajlaşma uygulamaları 5 puan, video platformları 4 puan, podcast’ler ise 2 puan arttı.
En güvenli medya kaynakları
Avrupalıların yüzde 48’i haber kaynağı olarak en çok kamu televizyonlarına, radyo kanallarına ve onların çevrimiçi yayınlarına güvendiklerini belirtti.
Katılımcıların yüzde 38’i yazılı basına ve internet yayınlarına, yüzde 29’u ise özel televizyon ve radyo kanallarına güvendiğini belirtti.
Kamu yayıncıları, yalnızca iki üye ülke olan Polonya ve Macaristan dışında, AB çapında en güvenilir kaynaktı. Polonyalıların yüzde 48’i özel televizyon ve radyo kanallarını en güvenilir haber kaynağı olarak gördüklerini söyledi.
Geleneksel haber kaynaklarından uzaklaşan Macaristan’daki katılımcılar yüzde 28 ile “bloglar ve podcast’ler dahil diğer haber platformlarını” ve 28 ile “sosyal medyada takip edilen kişi, grup veya arkadaşları” en güvenilir haber kaynağı olarak gösterdi. yüzde.
Influencerlara olan güven artıyor
Geçen yılki anketle karşılaştırıldığında geleneksel yazılı ve görsel medyaya ve çevrimiçi yayınlarına güvenenlerin oranı aynı kaldı. Güvende en büyük artışlar 4 puanla YouTube ve diğer video platformlarında (yüzde 14), 4 puanla sosyal medya kanallarındaki “influencerlar”da (yüzde 9) görüldü.
Katılımcıların yüzde 37’si sosyal medya platformlarında influencer ya da içerik oluşturucuları takip ettiğini belirtti. Bu oran 15-24 yaş grubunda yüzde 79 iken 55 yaş üzerinde yüzde 14 oldu.
En çok yerel haberler takip ediliyor
En çok takip edilen haber konuları ise yüzde 50 ile yerel haberler, yüzde 47 ile ulusal politika ve yüzde 45 ile Avrupa ve uluslararası ilişkiler oldu.
Katılımcıların yüzde 70’i günlük olarak haberleri takip ettiğini, yüzde 6’sı bazı haber türlerinden, yüzde 3’ü ise her türlü haberden kaçındığını söyledi.